Taschach gleccser bejárása – 2011.10.22-23

Kihasználva az 2011 utolsó napos hétvégéjét, kimentünk Észak-Tirolba, hogy a Wildspitze csúcsára 4db északi fal megmászásával jussunk fel.

Igaz, hogy a hüttések, azt mondták ideális hóviszonyok ígérkeznek, és nyomok is lesznek, de ezzel ellentétben egy árva lélek nem volt rajtunk kívül, és térdig érő laza hó volt. A Taschachhausig (2432 m) 2,5 óra alatt felértünk a faluból. A másnapi beszálló útnak a megtalálása viszont már nem ment ilyen könnyen.

A nagy hóban nem látszódtak a jelzések, és a hegy oldalában átvezető keskeny ösvény sem. Hajnal 4 órai indulás után a beszállást fél 8-kor értük el. Mivel látszódott, hogy csak szívnánk a fallal, így inkább a gleccser hasadékokkal metszett jégteraszára kapaszkodtunk fel. Sikerült keresztül vágnunk a gleccseren, de ekkorra már az idő eléggé elszaladt. Majdnem 10 óra volt, mikor a nyári mászóutat megtaláltuk. Sajnos ebben a hóviszonyokban látszott, hogy elmenne az idő a csúcstámadással, pedig mi még aznap le is akartunk jönni a hegyről és haza indulni. Végül csak 3000 méterig mentünk fel a hegyen, ahonnan már szépen látszódott, hogy még mit kellene mászni.

Aztán visszafordultunk és a hütte érintésével délután 4-kor már a faluban voltunk és indultunk haza. Megállapítottuk, hogy nem kedveztek nekünk a hóviszonyok, de jövőre visszajövünk!

Ennél bővebbet már csak a képeken és a National Geographic oldalán találsz.